Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın katılımıyla, Sakarya'da Sapanca'da düzenlenen 33. İstişare ve Değerlendirme Toplantısı, önemli bir katılımla gerçekleşti. Toplantıya AK Parti Genel Merkez yönetimi, kabine üyeleri, bakanlar, bakan yardımcıları ve milletvekillerinin yanı sıra Sakarya Büyükşehir Belediye Başkanı Yusuf Alemdar ve Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanı Murat Kurum da katıldı. Geniş bir katılımcı grubu, bölgedeki kentsel dönüşüm, sanayi ve çevre projelerini değerlendirmek üzere bir araya geldi.
Toplantıya ayrıca Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakan Yardımcısı Ömer Bulut, TBMM KEFEK Başkanı Çiğdem Erdoğan, milletvekilleri Lütfi Bayraktar, Ali İnci, Ertuğrul Kocacık, Murat Kaya ile ilçe belediye başkanları, AK Parti İl Başkanı Yunus Tever ve MHP Sakarya İl Başkanı Oğuz Alkaş da katıldı. Sakarya Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği İl Müdürü Hasan Mehmet Kuyumcu'nun da yer aldığı toplantıda, Sakarya'da devam eden yatırımlar ve gelecekte hayata geçirilecek projeler kapsamlı bir şekilde değerlendirildi.
PROJELER TEK TEK DEĞERLENDİRİLDİ
Büyükşehir Belediyesi tarafından bakanlık desteğiyle sürdürülen Tyrıca Kentsel Dönüşüm Projesi, Sapanca Kıyı Park, AFA Kültür ve Kongre Merkezi ile 30 Haziran’da ihalesi gerçekleştirilecek Büyükşehir Belediyesi Yeni Hizmet Binası gibi projeler, toplantının ana gündem başlıklarından birini oluşturdu. Ayrıca sanayi alanlarının dönüşümü ve Sapanca Gölü’nün korunmasına yönelik yapılan çalışmalar da toplantıda ele alındı. Başkan Alemdar, projelerin geldiği son aşamaları ve devam eden çalışmalarla ilgili ayrıntıları Bakan Kurum’a aktardı.
Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanı Murat Kurum, Sakarya'nın Türkiye'nin gelişen şehirleri arasında önemli bir konuma sahip olduğunu belirterek, “Sakarya'yı çok önemsiyoruz. Büyükşehir Belediye Başkanımız Yusuf Alemdar’ın çalışmalarını da yakından takip ediyoruz. İnşallah önümüzdeki dönemde çok daha farklı ve güzel bir Sakarya göreceğiz. Her fırsatta Sakaryalı hemşehrilerimizle bir arada olmayı, onların taleplerini dinlemeyi ve şehrimize katkı sunmayı sürdüreceğiz” ifadelerini kullandı.
“SAKARYA'YA DEĞER KATACAK PROJELERİ GÖRÜŞTÜK”
Toplantı sonrası değerlendirmelerde bulunan Başkan Alemdar, “Sayın Bakanımızla şehrimiz adına son derece verimli ve kapsamlı bir istişare gerçekleştirdik. Sakarya'mızda devam eden yatırımları, ihale sürecine hazırlanan projelerimizi ve önümüzdeki dönemde hayata geçireceğimiz çalışmaları tek tek değerlendirme fırsatı bulduk. Tyrıca Kentsel Dönüşüm Projesi’nden Sapanca Kıyı Parkı, AFA Kültür ve Kongre Merkezi’nden yeni hizmet binamıza, sanayi dönüşümünden Sapanca Gölü’nün korunmasına yönelik çalışmalara kadar birçok başlıkta görüş alışverişinde bulunduk. Sayın Cumhurbaşkanımızın liderliğinde, Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanımız Sayın Murat Kurum'un destekleriyle Sakarya'mıza değer katacak yatırımları bir bir hayata geçiriyoruz. Sayın Bakanımıza şehrimize gösterdiği yakın ilgi, desteği ve samimi yaklaşımı dolayısıyla teşekkür ediyorum” şeklinde konuştu.













